«

Haz 28

E-Ticaret Aracılığıyla Ne Satılabilir ?

E-Ticaret Aracılığıyla Ne Satılabilir ?

E-Ticaret aracılığıyla ne satılabilir ?

Aslında böyle bir sınıflandırma söz konusu olamaz. İnternet ortamı bilindiği gibi sonsuz bir deryadır. Her cinsten, ırktan, huydan insanın bulunduğu internet ortamında neyin satılıp satılamayacağını kestirmek çok zor. Bu konuda asıl iş sizin pazarlama becerinize kalıyor. Pazarlama tekniğiniz sayesinde internetten hemen hemen her şeyin satışını yapmak mümkün.

Örneğin Amazon Ceo’su bu yıl en çok sebzelerin satıldığını öne sürerek 1.7 Milyon dolar kazandıklarını açıkladı. Açıklamalarının devamında e-ticaret’in önemini anlatan ceo black friday yani kara cuma günlerinde yaptıkları promosyanlar ile bu satış miktarına ulaştıklarını ve dahada kazanım sağladıklarını söyledi. Whole Foods kurucularından John Mackey CEO olarak kalacak ve firma bu duyuruya istinaden Austin’de bulunacak. Amazon CEO’su Jeff Bezos, yaptığı açıklamada “Milyonlarca insan Whole Foods Market’i seviyor çünkü en iyi doğal ve organik gıdaları sunuyor ve sağlıklı yemek yiyebilmek eğlenceli hale getiriyor” dedi. “Whole Foods Market, yaklaşık dört yıldır müşterileri tatmin edici, sevindirici ve besleyen – inanılmaz bir iş çıkartıyor ve bunun devam etmesini istiyoruz.” Diyerek açıklama yapan Mackey, organik ve taze meyvelerin sebzelerin ithal edilmesinde büyük bir rol oynadığını öne sürerek, Dünyada ki tüm ülkelerden siparişler alıyoruz cinsinden açıklama yaptı. Amazon hızla büyüyen sanal evrenin sanal satış platformu olarak en büyük e-ticaret sitesi olarak bilinmektedir, Cuma günü bu açıklamayı yapmış bulunmakta.

E-Ticaret – Ticaret kıyaslaması

E-Ticaretle klasik ticaretin arasındaki en büyük fark hız. Elektronik ortamda saniyeler içinde gerçekleşen işlemler, reel hayatta haftalar alabilyor. Örnekle açıklayacak olursak;
Bir iş makinesi alacak olan firma internetten ve klasik ticaret yöntemiyle alışveriş yapacak olsun. Klasik ticarette;
Firma x şirketinden katalog isteyecek. Katalogda belirlediği ürün için şirketten fiyat isteyecek. Sonra diğer firmalardan katalog ve fiyat isteyerek ilk firmayla karşılaştıracak. Ardından belirlediği bir firmaya form aracılığıyla sipariş verecek. Siparişi alan firma stoklarını kontrol edecek, sevkiyat hakkında form aracılığıyla bilgi gönderecek. Ardından fatura ve irsaliye kesimi için yine form gönderimine başvuracak.

E-Ticaret

Web siteleri yardımıyla ürünü seçen şirket, diğer firmaların web sitelerinden fiyatları karşılaştıracak ve satın alacağı ürüne karar verecek. Ardından seçtiği firmadan sipariş geçecek ve tedarikçi firma elektronik sistem üzerinden belirli olan stoğunu görecek ve siparişe yanıt verecek. Ardından elektronik ödeme sayesinden saniyeler içinde gerçekleşen alışverişin ardında nakliyata verilecek ve müşteri mail yardımıyla bilgilerindirilecek.

Bir Cevap Yazın

E-posta hesabınız yayımlanmayacak. Gerekli alanlar * ile işaretlenmişlerdir

Şu HTML etiketlerini ve özelliklerini kullanabilirsiniz: <a href="" title=""> <abbr title=""> <acronym title=""> <b> <blockquote cite=""> <cite> <code> <del datetime=""> <em> <i> <q cite=""> <s> <strike> <strong>